GEOMETRİ ÖĞRENMEDE KALICILIK Bilindiği üzere geometri hayatın her alanında kullanılmaktadır. Kısaca geometri hayatla iç içe diyebiliriz. Fakat geometri aslında bu kadar somut bir şeyken çocuklara soyut bir kavram olarak öğretilirse hem anlama, hem de öğrenmede kalıcılık azalacaktır. Bir geometrik şekli öğretmek yerine çocuğun bunu görmesini, kavramasını sağlamak daha etkili olacaktır. Bunu oyun, sanat, web2 araçları ile de desteklemek öğrenmede kalıcılığı üst düzeyde artıracaktır. Somut işlemler döneminde olan ilkokul öğrencileri somut nesnelere, görüntülere ihtiyaç duymaktadır. Yaparak yaşayarak bilgiye kendisi ulaşan çocuklar daha iyi öğrenmekte ve daha başarılı olmaktadır. Çocuğun resim çizmesi, üç boyutlu tasarımlar yapması, web2 araçlarını kullanması şüphesiz ki düz anlatımdan daha eğlenceli ve kalıcıdır. My Geometry Classroom projesinde bu durumlar göz önünde bulundurulup etkinlikler hazırlanmıştır. Geometride oyun, sanat, karikatür, hayal ve daha nice etkinliklerle ö...
EDİTÖR CANAN ÖZTÜRK GEOMETRİ VE VAN HİELE Matematik ve Geometri yaşamımızın ilk yıllarından itibaren hayatımızın içindedir. Bu dönemde öğrenme merakı üst düzeye çıkmaktadır. Bu dönemin özelliklerinden yararlanılarak çocuklara birçok davranışla birlikte değerlerde kazandırılabilir (Dereli - İman, 2014; Yaka ve ark., 2014). Çocukta geometrik düşünmenin gelişimine ilişkin bir başka önemli araştırma Van Hiele Geldof tarafından yapılmıştır. Geldof, geometrik düşünmenin gelişiminin beş ana basamakta incelenebileceğini açıklamıştır. Bunlar özetle aşağıdaki gibidir: 0 Düzeyi (Gözünde canlandırma): Bu basamaktaki çocuklar geometrik şekil ve cisimleri bir bütün olarak algılarlar. Çocuk için “kare karedir”. Karenin tanımını ve özelliklerini kavrayamazlar. Örneğin karenin aynı zamanda bir dikdörtgen olduğunu anl...
Yorumlar
Yorum Gönder