Çağla Kavak Şahin- Cafer Sadık Abalıoğlu İlkokulu/Denizli Geometri Öğrenmede Kalıcılık Adlı Makalem
GEOMETRİ ÖĞRENMEDE KALICILIK
Bilindiği üzere geometri hayatın her
alanında kullanılmaktadır. Kısaca geometri hayatla iç içe diyebiliriz. Fakat
geometri aslında bu kadar somut bir şeyken çocuklara soyut bir kavram olarak
öğretilirse hem anlama, hem de öğrenmede kalıcılık azalacaktır. Bir geometrik
şekli öğretmek yerine çocuğun bunu görmesini, kavramasını sağlamak daha etkili
olacaktır. Bunu oyun, sanat, web2 araçları ile de desteklemek öğrenmede
kalıcılığı üst düzeyde artıracaktır.
Somut işlemler döneminde olan ilkokul
öğrencileri somut nesnelere, görüntülere ihtiyaç duymaktadır. Yaparak yaşayarak
bilgiye kendisi ulaşan çocuklar daha iyi öğrenmekte ve daha başarılı
olmaktadır. Çocuğun resim çizmesi, üç boyutlu tasarımlar yapması, web2
araçlarını kullanması şüphesiz ki düz anlatımdan daha eğlenceli ve kalıcıdır.
My Geometry Classroom projesinde bu
durumlar göz önünde bulundurulup etkinlikler hazırlanmıştır. Geometride oyun,
sanat, karikatür, hayal ve daha nice etkinliklerle öğrencilerin geometriyi daha
iyi anlaması sağlanmıştır. Projemize katılan öğrencilerin eğlenerek öğrendiğini
ve bu öğrenmenin kalıcı olduğunu görmek ise projemizi amacına ulaştırmıştır.
Çağla
KAVAK ŞAHİN
Yorumlar
Yorum Gönder