Canan ÖZTÜRK MAKALE -2

 


 

 

Editör: CANAN ÖZTÜRK

 

GeoGebra İle Geometri Öğretimi

Teknolojinin gelişmesiyle birlikte eğitimin her alanında teknolojik yazılımlar ve araçlar kullanılmaya başlamış, bu durum eğitimcileri ve öğrencileri teknolojiye yakınlaşmaya mecbur hale getirmiştir. Eğitimciler ve öğrenciler ,uzaktan eğitim sürecinin başlamasıyla , teknolojik araçlar, eğitimde kullanılan WEB 2.0 araçlarının birçoğu ile tanışmış ve iyi derecede kullanmaya başlamışlardır.

            Geometri konusunda eğitimcilere çok faydalı bir yazılım olan GEOGEBRA da öğrencilerin severek kullandığı teknolojik bir kaynak olmuştur. GeoGebra; analiz, cebir, geometri ve aritmetik işlemlerinin bütün seviyelerde çalışılabildiği dinamik geometri yazılımları özelliklerini taşıyan bir program olarak hazırlanmıştır (Antohe, 2009). Aynı zamanda, bilgisayar cebir sistemleri yüzüyle dinamik geometri yazılımlarının kullanımını birleştiren çok yönlü bir araçtır (Hohenwartern ve Jones, 2007).

GeoGebra’ daki temel düşünce; geometri ve cebiri birleştirerek matematiksel nesnelerin çoklu temsillerini dinamik ortamda tartışma olanağı sağlamasıdır. Zaten matematiksel kavramların öğrenciler tarafından daha kolay anlaşılmasının bir yolu da öğretimde çoklu temsillerin kullanılmasıdır.

GeoGebra yazılımının öğrenciler üzerinde çok olumlu etkileri olduğu yapılan araştırmalarla kanıtlanmıştır. Eğitimi daha eğlenceli hale getirerek kolay öğrenme olanağı sağlaması da yazılımın artılarından olmuştur.

Kaynak:

Balcı Şeker, H., Erdoğan, A. (2017). GeoGebra Yazılımı ile Geometri Öğretiminin Geometri Ders Başarısına ve Geometri Öz-Yeterliğine Etkisi , OPUS – Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 7(12), 82-97.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Çağla Kavak Şahin- Cafer Sadık Abalıoğlu İlkokulu/Denizli Geometri Eğlencelidir Adlı Makalem