Canan ÖZTÜRK MAKALE -2
Editör:
CANAN ÖZTÜRK
GeoGebra
İle Geometri Öğretimi
Teknolojinin gelişmesiyle birlikte eğitimin her alanında
teknolojik yazılımlar ve araçlar kullanılmaya başlamış, bu durum eğitimcileri
ve öğrencileri teknolojiye yakınlaşmaya mecbur hale getirmiştir. Eğitimciler ve
öğrenciler ,uzaktan eğitim sürecinin başlamasıyla , teknolojik araçlar,
eğitimde kullanılan WEB 2.0 araçlarının birçoğu ile tanışmış ve iyi derecede
kullanmaya başlamışlardır.
Geometri
konusunda eğitimcilere çok faydalı bir yazılım olan GEOGEBRA da öğrencilerin
severek kullandığı teknolojik bir kaynak olmuştur. GeoGebra; analiz, cebir,
geometri ve aritmetik işlemlerinin bütün seviyelerde çalışılabildiği dinamik
geometri yazılımları özelliklerini taşıyan bir program olarak hazırlanmıştır
(Antohe, 2009). Aynı zamanda, bilgisayar cebir sistemleri yüzüyle dinamik
geometri yazılımlarının kullanımını birleştiren çok yönlü bir araçtır
(Hohenwartern ve Jones, 2007).
GeoGebra’ daki temel düşünce; geometri ve cebiri
birleştirerek matematiksel nesnelerin çoklu temsillerini dinamik ortamda
tartışma olanağı sağlamasıdır. Zaten matematiksel kavramların öğrenciler
tarafından daha kolay anlaşılmasının bir yolu da öğretimde çoklu temsillerin
kullanılmasıdır.
GeoGebra yazılımının öğrenciler üzerinde çok olumlu
etkileri olduğu yapılan araştırmalarla kanıtlanmıştır. Eğitimi daha eğlenceli
hale getirerek kolay öğrenme olanağı sağlaması da yazılımın artılarından
olmuştur.
Kaynak:
Balcı Şeker, H., Erdoğan, A. (2017). GeoGebra Yazılımı
ile Geometri Öğretiminin Geometri Ders Başarısına ve Geometri Öz-Yeterliğine
Etkisi , OPUS – Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 7(12), 82-97.
Yorumlar
Yorum Gönder